Gula Divisionen!

Plötsligt händer det... för ungefär två veckor sedan på mitt jobb såg jag skymten av en film som gick på SVT1, en kollega till mig lagar TV-apparater och i bakgrunden visades en flygfilm, den fångar mitt intresse och då det inte är någon text antar jag att den är svensk, jag om älskar svenska filmer!
 
Jag såg även att den handlade om flygvapnet och planen som visades var J29 eller "Den flygande tunnan" som den även heter.
Då jag var på flygvapenmuseet i Linköping på semestern för andra gången (se Lördagen på två hjul! [Del 2]) växte mitt intresse ännu mer för det svenska flygvapnet och planet kände jag igen direkt i filmen.
Först verkade det vara en dokumentärfilm om 50-talet men sen såg jag att det var en "riktig" film... den måste jag ha tänkte jag, men vad heter den?
 
Jag noterade tidpunkten och direkt jag kom hem kollade jag upp vad filmen hette och det var "Gula Divisionen".
 
I torsdags efter jag och Lennart hade cyklat ringde Safet och frågade om jag ville ut och åka lite i hans nya bil... sure sa jag och bytte om på två röda.
Jag har nog aldrig sett en stoltare Safet, en riktig pizzaräser hade han köpt, en fin BMW 520i -09!
Det bar av mot Knalleland och Willys, han skulle handla och det passade mig väl, jag skulle handla lite jag med, vitaminer och mat till nästa dag.
Väl inne i butiken plockar han på sig allt han skall ha medan jag gick och hittade mina Omega 3, nästan framme vid kassorna inser Safet att han har glömt och köpa köttfärs, jag stannar kvar och spanar på alla godsaker vid glassdisken, se men inte röra! ;)
 
Det finns även en hel uppsjö av filmer i ett ställ, ovanför står det "Tre filmer 99:-", visst tänkte jag det skadar väl inte att kolla men det är väl samma skit som vanligt.
Jag går fram "helt random" och flyttar en film mitt i... inte längst fram eller i ena hörnet utan mitt i och ser då att filmen bakom är "Gula Divisionen", helt sjukt, vad är oddset på det!?
Det skulle ske... utav alla filmer är det just den, ett tecken från ovan!
 
Det fanns inga tvivel, jag tar den, endast 40 kr kompis! ;)
 
Ibland sker saker av en anledning det spelar ingen roll om det är stora eller små!
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback