Tvätt, film, gym och ICA!

Varför kan inte kvällarna vara längre?
Jag har inte hunnit att se "Färjan" eller "Underbart kort" ikväll och det är väl de enda jag just nu ser på tv, jag får helt enkelt se det via play.
Den här dagen har varit full fart som många andra dagar i mitt liv, först arbete självklart mellan 7-16 men sen när jag kom hem tankade jag en film vid namn "The Intouchables", den kan jag varmt rekommendera, en härlig "feel good" film från Frankrike.
 
Innan jag såg den var det dock i med två maskiner tvätt och medan de gick åt jag mat och såg på filmen.
Vid 19 började jag hänga upp lite tvätt och i med en maskin till innan jag drog på mig träningskläderna och hoppade upp på cykeln som tog mig ner till Onyx.
 
Väl där var det armar på schemat och Safet är tyvärr fortfarande sjuk, men han är snart med igen, först skall han röntgas och får han klarttecken där ifrån är det full fart för honom igen!
Men idag var jag själv som sagt och det var bara att köra på, både biceps och triceps!
 
Efter gymmmet stannade jag till vid ICA City som jag är och handlar ungefär en gång om dagen... det var dags att fixa en sallad och köpa lite skinka. :)
I salladsbuffén stod det två "veganer" och valde majs, sallad, gurka och tomat etc... det roliga är att utanför när de varit i kassan och betalt tände de varsin cigg och rökte medan de gick hemåt.
De är rädda om djuren men inte om sina egna liv!?
 
En annan sak som hände som antagligen sänker min manlighet lite är att innan jag går mot kassan skall jag köpa en ny duschtvål och jag håller i en flaska i varsin hand (olika dofter) och doftar... vänster... paus... höger... paus.. vänster... paus... höger... och så håller det på i säkert fem minuter!
Helt plötsligt slutar jag och börjar istället fundera över vad jag egentligen håller på med och beslutar mig för att köpa båda två haha, livet består av små och stora val och ibland är även de små helt omöjliga att välja bland. ;)
 
Väl hemma igen från mina äventyr var det att hämta resten av tvätten och ännu en gång till min besvikelse är torktumlaren sönder... eller kan det bero på att jag trycker in för mycket tvätt i maskinen som gör att det fortfarande ligger vatten kvar i botten?
Filtret är inte ens luddigt och allt är fortfarande fuktigt... *skriker ut ett könsord*!
Men det var bara att bita ihop och jag hänger upp allting i min lägenhet, nu är det tvätt överallt och jag känner mig som en tjuv som precis varit och länsat en sådan där insamlingsbox till behövande.
 
Imorgon är det övertid till 18 och jag behöver all sömn jag kan få, med de här sista orden säger jag god natt!
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback