Rygg och crosstrainer!

Ikväll var planen att köra en timma på crosstrainern men efter mitt ryggpass tickade klockan på och det blev senare än väntat.
Det kunde gå på minuten men jag ville inte chansa att bli inlåst och dra igång larm och grejer så det fick bli först 30 minuter i varierande motstånd, mitt vanliga progam.
Sen tog jag en paus på 2-3 minuter för att torka svett och hinna med en vätskekontroll, där efter ställde jag timern på 20 minuter och körde samma program ännu en gång.
 
Programmet är alltid det samma (om jag väljer det), skillanden är att kör jag 30 minuter istället för 20 minuter blir det en längre stund vid varje byte av motstånd... jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva det men om Ni ser på bilderna här nedan visar grafen toppar och dalar och ju högre torn i form röda prickar desto mer motstånd blir det under en viss tid.
 
Jag hann precis klart i tid och vid 21:55 lämnade jag Onyx, tanken var att jag och min kompis Lennart skulle dra igång mountain bike cyklingen imorgon men då vädret verkar bli kanon på torsdag fick det bli crosstrainer ikväll, från början hade jag bara planerat in ett ryggpass.
 
 
Först blev det 30 minuter.
 
-235 kalorier!
 
Paus 2-3 minuter!
 
20 minuter till, totalt 50 minuter ikväll!
 
Wohoo ännu mera minus på kalorifronten! ;)
 
Svettas gör jag tydligen och det är bra det... och ja... jag skall raka mig för jag ser för jävlig ut! ;)
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback