Raceroom och MTB till Ymer!

I torsdags efter jobbet åkte jag och Drotz till PoolHouse för att diskutera en eventuell deal med dem, efter våran AfterWork på PoolHouse fick vi mersmak av Raceroom som de har där, det är sex stycken racesimulatorer de har där.
Man kör bilspel mot varandra och vi är ett gäng som vill köra där nere någon gång i månaden till ett fast pris men även kunna spara någon form av highscore och annat, det är något som PoolHouse inte har nu men vi tror att det kan bli stort och en rolig "grej" för fler i Borås att utöva, de lät mycket positiva till det här och vi får se vad som sker! :)
 
Runt 17:30 kom Lennart hit och det var dags att byta däck på min cykel, vi höll till i min källare och efter lite mekande och mindre problem blev vi klara!
Det är helt otroligt vilken skillnad det är på däcken som jag har under sommaren när jag pressar mil efter mil mot de här som är gjorda för att köra i skog och mark.
 
Efter däckbytet var det vi som behövde byta... kläder alltså och en kvart senare var vi redo för grus och mycket backträning för det är precis vad det är... uppför hela vägen till Ymergården!
 
En bit upp på Engelbrektsgatan började jag allt mer inse hur trögt man rullar på MTB (mountain bike) däck istället för racedäcken... det här berodde också på en annan sak visade det sig, på fredag morgon märkte jag att höger bromskloss bak låg på... det cyklade jag med under hela torsdagen haha... !"#¤%&/(), tro fan att det var trögt att cykla! ;)
 
När vi väl kom till Kypesjön började ännu mer uppför och det var bara att bita ihop, backe efter backe besegrades och när vi var uppe vid Ymergården hade jag ingen vilopuls direkt. :)
 
Vi träffade på lite Frisbeegolf kompisar som gick en runda och efter ett kort samtal med dem bar det vidare upp förbi gården och hål 1.
 
Klockan gick och närmade sig 19:30 då var det dags att vända hemåt och rolig backträning närmade sig... dvs nedförsbackar! ;)
 
Väl hemma igen packade Lennart ihop sina saker och åkte hemåt!
 
Det blev totalt 1.2 mil på stigar och grusvägar!
 
Favoritstället i Borås!
 
Raceroom!
 
Vi utgick från Kypesjön till Ymergården.
 
Uppe vid Ymer och hål två vid Frisbeegolfbanan!
 
Materialcyklisten Lennart visar sin styrka! (eller så är cykeln lätt) ;)
 
TJENARE! ;)
 
Det gick snabbt hemåt, då är det kul att cykla! ;)
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback