MTB och Gym!

Imorse eller... vid 12 steg jag upp för att mötas av ett härligt väder!
Det skulle bli bra eller jag hade kollat upp det och en tur med cykeln var redan planerad.
 
Vid 15-tiden bar det ut på äventyr och det var skönt att trampa mot Pickesjön istället för ut på banvallen som det har blivit mycket av det här året.
 
Jag cyklade som vanligt via Ramnaparken och sedan vidare mot Pickesjön, med 120 mil i benen det här året var det lättare att besegra backen vid "Hedin Bil" mot förra året!
Uppe vid Picke hade hösten börjat att blomma ut, luften var frisk, många som motionerade och fina grusvägar, det var ett perfekt cykelväder!
 
Jag trampade på och även om det "bara" blev 1.2 mil var jag mer andfådd än vad jag brukar bli efter 3 mil på banvallen, grövre däck, grus och backar!
 
Inte den bästa tiden då jag stannade för att fota ibland, allt för Er! ;)
 
Ramnaparken!
 
Den här sjön "äger" fåglarna, här får inga människor vistas i, en mindre "Hornborgasjön". ;)
 
Mycket fina fåglar här!
 
Här skådas Pickesjön!
 
Äntligen tillbaka vid Pickesjön!
 
Underbart!
 
Nu fortsätter min resa runt sjön... ett varv är runt fyra kilometer.
 
På andra sidan av sjön vid en stor och fin grillplats.
 
Här ses nästan Borås från ovan, det här är backen bakom "Hedin Bil", ett mindre helvete. ;)
 
Efter min lilla cykeltur bar det av hem för att få i mig lite mat, klockan var strax innan 18 och jag var "tvungen" att vara nere vid gymmet vid 19 för att hinna med dagens pass.
 
Vid 19:15 drog jag kortet på Onyx och tiden räckte till ett långt axelpass, jag hade planerat in att köra lite biceps också men det får bli imorgon söndag istället!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback