Dagens cykeltur!

Nu är det söndag då klockan är mycket men tidigare "idag" lördag var det fint väder när jag klev upp efter så där 10 timmars sömn.
Jag vaknade till och från under natten, först klockan 07 men då tänkte jag "Inte en chans i helvetet..." haha, sen somnade jag om och klockan blev 09, 10 och vid 11 började jag vakna till liv och min trötthet hade då gått över till att bli "övertrött" dvs att jag sovit för mycket och en mindre huvudvärk börjar att utveckla sig.
Inte så konstigt då jag normalt sett sover runt sex timmar varje vardagsnatt.
 
En enkel kur att bli av med "övertrött" beteendet är att ställa sig i duschen en längre tid, sen i med mat och dryck direkt för att sedan lägga sig i soffan och blunda lite.
 
Under förmiddagen och en bit in på eftermiddagen bloggade jag lite om torsdagen och fredagen, sedan var jag tvungen att åka ner till stan för att handla lite mat och vitaminer, de där burkarna går åt snabbare än vad man tror.
 
Vid 15 började jag fylla upp vattenflaskan till cykeln, sedan var det ombyte och väskan som jag alltid har på ryggen packades, en extra tröja, extra vatten, en banan och toapapper, sen på med hjälmen och upp på cykeln!
 
Istället för att cykla via Annelundsparken som jag ofta gör och som jag ofta skriver om här bar det av direkt ner mot stan, förbi Pinocchio och mot Gånghestervägen.
Jag brukar ungefär ha ett snitt på två minuter och 45 sekunder per kilometer upp till Gånghester, det är sju kilometer dit och idag hade jag två minuter och 47 sekunder så det kändes bra!
 
Framme vid Shell kollade jag däcktrycken både bak och fram som vanligt och det fattades en bar i båda däcken som förväntat.
 
Efter mitt korta stopp bar det ut på banvallen och mot kvarnen!
 
Totalt blev det nästan 3.2 mil, en sträcka jag ofta cyklar!
 
En helt okej tid, ungefär runt där jag brukar snitta.
 
Höstens färger börjar allt mer göra sig synliga.
 
Kvarnen syns i bakgrunden, ljuset från solen spelar ut över vattnet.
 
Vägen in till kvarnen där jag ofta vänder, det är nästan exakt en och en halv mil hit.
 
En nöjd cyklist! ;)
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback