Cykelcenter och Onyx!

Idag efter arbetet bar det av till "min" cykelreparatör eller "Villastadens Cykelcenter" som det heter för att rikta om mitt bakdäck som var lite snett och låg på bromsklossarna. (några ekrar var snea och en var av)
När jag ändå var där köpte jag nya klossar och då han hade tid frågade jag honom om han kunde göra en hel service på den inför vintern och det var inga problem!
 
Han och hans kollega började riva isär min cykel och medan jag stod där med halva munnen öppen gick jag ut för att få lite luft, jag ringde upp Lennart för att snacka cykel och vi kom överens om att på onsdag drar mountainbike säsongen igång!
Jag har nu cyklat på banvallen hela sommaren mer eller mindre, ungefär 120 mil har det blivit och nu när hösten kommer är det mountainbike som gäller, så på onsdag skall jag och Lennart byta till mina grövre däck.
Det blir inga längre distanser utan mer intensivt då jag kommer att cykla uppe vid Pickesjön i Borås och även vid Ymergården, det blir skog och grusvägar till vintern är här och då blir det crosstrainer istället!
 
Efter vårat samtal gick vi in igen och de var nästan klara, väl framme vid kassan hade jag räknat med runt 500kr inkls bromsklossar... men då säger han: "Vi kan säga 1000kr så kommer du billigt undan..." men vad i... tänker jag... och utbrister spontant: "Men kompis, bästa priset?!".
Haha oj, men han tar fram sin miniräknare och säger: "Jag räknar det till 750... men bra pris är 700kr!".
Det är taget! ;)
 
Hur fasen kan han först säga att 1000kr är billigt sen själv sänka till 700kr och säga bra pris? :)
Jag förstår ingenting utan tar fram mitt kort och gillar läget!
 
Jag cyklar hem snabbare än någonsin för att hoppa in i duschen.
 
Klockan tickar på och jag ringer upp Safet för att komma fram till en tid när vi skall ses på gymmet, vi säger runt 20:15 men vid 19:30 skickar han SMS och säger att han tyvärr har fått huvudvärk och det slutar med att jag åker ner dit själv ikväll.
 
Det blev armar, både biceps och triceps, jag testade lite nya övningar för att variera mig och det känns verkligen redan nu att jag inte har kört "det gamla vanliga", härligt!
 
Det är här det händer!
 
Haha jag är ganska nöjd med den här bilden, reparatörens "turbo" råkade hamna i fokus! ;)
 
Nu så... snart klar och redo för äventyr igen!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback