AfterWork!

Herregud vad trött jag var imorse... vid lunchtid vaknade jag och satte mig på sängkanten... det var en riktigt lyckad fredag, först arbete och act welcome under arbetsdagen, då representerade jag inleverans eller vad man skall säga på min avdelning och fick gå runt och visa ny personal på företaget vad jag håller på med på dagarna.
Det är alltid kul för man träffar på nytt folk, den här gången var det två killar och två tjejer som kom i omgångar, de norske jenterna var riktigt trevliga på alla sätt och vis! ;)
 
På fredagsfikat lottade vi lagen inför AfterWork som skulle börja vid 18-tiden nere på PoolHouse, det var bowling och mat som var bokat.
Jag hamnade i sama lag som Jimmy, Svad och Emma.
 
När klockan blev 16 sprang alla åt olika håll mer eller mindre, vissa ville hinna med gymmet innan AfterWorken medan många sprang hem för att hinna sminka sig (tjejer alltså), jag själv cyklade hemåt och sov en stund, sen blev det en dusch och promenad ner till stan för att möta upp Kicki, vid 17:50 gled vi in på PoolHouse med stil!
 
Emma blev lite sen men vi delade in oss i lagen som var bestämda och alla gick mot bowlingen med någon form av drickbart i händerna.
 
Jonas även kallad chefen styr upp medan Kicki ser på skärmen för att komma på vad som gick fel. ;)
 

Svad väljer klot och Igor syns i bakgrunden...
 
Innan Emma kom fick jag och Svad spela åt henne så länge men hon dök upp efter ettag, medan det går bra för oss blir det problem på bana tre och fyra, maskinerna har gått sönder... bra grejer... men som kompensation får alla sex personer som är drabbade köra en halvtimma i race simulatorn. Bra jobbat av PoolHouse!
 
Safet lyckades också med det omöjliga, mitt i ett kast spräcker han sina nya jeans på två ställen haha... så till vänster och höger om gylfen är det helt upprivet och han blottar sina stålmannen kalsonger... haha näe det var "vanliga".
 
Medan vi bowlade klart skröt jag om hur bra min syster är i bowling och att jag har tagit efter henne... det var dumt då jag satte enrom press på mig själv haha... men jag levde upp till vårat rykte och bilden här nedan talar för sig själv! ;)
 
140 yeah baby!
 
När det var runt 20 minuter kvar av bowlingen hade mitt fokus på bowlingen helt gått över till race simulatorn och jag ville se hur det gick för Kicki och gänget bakom ratten.
 
Ohhh heaven för alla racers!
 
Drotz min kollega älskar bilspel och det gör väl även jag någonstans i mitt gaminghjärta, sitter man så här och spelar med sina vänner är det otroligt kul, sex spelare och allt från formel 1, STCC och Standard production cars kunde man välja mellan.
Banor fanns även en hel uppsjö att mellan välja, vi körde på Monza och Laguna Seca vad jag kan minnas.
 
Drotz visar hur man rattar en Audi!
 
PG gasar för fullt!
 

Kicki som den enda kvinnan på banan levererar bra varvtider!
 
 Jag fick nästan intala henne att det var REA på H&M så hon skulle gasa lite extra... ;)
 

Jonas visar att alkohol och bilkörning inte är en bra kombo som många redan vet... ;)
 
När de hade kört sitt första gratisrace som kompensation var Kicki snäll och lämnade över ratten till mig då hon vet att jag uppskattar lite racing i min tillvaro.
Nästa spel blev Formel 1 och Monza banan, nu skulle Drotz få jaga istället för att vinna!
 
Här sitter jag bra!
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Med en bra start då det blev en krasch i första chikanen tog jag en ledning som jag aldrig släppte ifrån mig!
 
Så jaaa nu fick jag Drotz att landa på jorden igen! ;)
 
Efter lite racing bar det av till borden då det var dags för mat, jag hade beställt "PoolHouse burgaren" i förväg medan andra beställde allt från fläskfilé till lax.
 
Mer dryck kom in på borden men jag som inte dricker alkohol över huvudtaget höll mig till en kall Pepsi!
 
Till höger: PG, Igor, Raimo, Rene, Safet och Johan.
 
Med lite mat i magen var jag sugen på biljard och biljard blev det, jag Svad, Kicki och Emma gick till ett bord.
 
Kicki är alltid så nervööös men hon spelade bra och vårat lag vann mot Svad och Emma! ;)
 
Emma, Svad och Kicki, det viktiga är inte att delta och ha kul utan att vinna! ;)
 
Klockan tickade på och när alla började bli lagom i gasen bar det av till racingrummet igen för att köra mer bil, jag hade aldrig kört STCC tidigare och jag fick en mindre chock när jag märkte hur sega STCC bilarna var mot en formel 1 men samtidigt mycket roligare att köra då man nästan kunde gå på sladd in i kurvor.
Vi körde första racet på Laguna Seca, det anses som en av det mest spektakulära banorna i världen med en kurva formad som en korkskruv och har en lutning som inte liknar någon annan i världen.
Jag fick en kass start och låg trea väldigt länge efter Drotz och Jonas som körde på riktigt bra, på det sista varvet körde jag ikapp Jonas och satsade allt på ett kort vilket resulterade i att han mer eller mindre gapade "Vem fan var det där..." då jag körde både av honom och mig själv i en kurva! ;)
 
Medan vi låg i gruset kunde Johan köra om oss och Jonas placerade sig trea medan jag föll ner och kom fyra i det racet.
 
Inför det andra hade jag tänkt om, fokus och bromsa tidigt och starten gick... jag såg hur några av mina kollegor åkte av eller snurrade i den första kurvan medan jag höll mig lite bakom och kunde köra om dem på insidan, där försvann de flesta utan en viss Drotz som inte ville ge sig, jag höll undan och tog min andra vinst för kvällen! ;)
 
Ordningen återställd! ;)
 
24 sekunder före Drotz... mer än nöjd, han satsade allt i sista kurvan men körde tyvärr av.
 
När vi var klara med racing ännu en gång var det samling framför ett biljardbord, några satt och tittade på medan resten spelade.
 
Hela gänget!
 
Tack för en grymt trevlig AfterWork, några gick vidare till Viskan medan andra gick hem inkls mig själv.
Det är kul när nästan hela avdelningen dyker upp, ett otroligt trevligt gäng även utanför arbetstid!
 
För min del blev det film när jag kom hem innan klocka slog 02:30 sen kröp jag ner under täcket och tackade för mig!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback