Helgen!

I fredags blev det Onyx direkt efter arbetet, Safet var på hugget och skickade ett sms till mig på torsdagskvällen som var kortfattat "Ta med gymkläder till jobbet" och då var det bara att lyda! :)
 
Jag erkänner jag var otroligt trött när vi kom till gymmet men det var fredag och då får man bita ihop då en härlig helg är på ingång som jag kan sova bort!
 
Jag och Safet är fortfarande dåliga på att synca våra pass, han är lite på latsidan den där mannen men han har en familj att ta hand om också så... tja... jag antar väl att det är okej! ;)
 
Vi körde axlar och biceps ihop och när Safet drog sig hemåt hoppade jag upp på crosstrainern och körde 30 minuter som avslutning!
 
30 minuter!
 
230 kalorier lättare!
 
Natten mellan fredag och lördag spenderades i sängen (no shit) men det blev länge... jag sov i 12 timmar konstant utan att vakna, jag la mig runt midnatt och vaknade vid 12 på lördagen, perfekt tänkte jag... dags för lunch! ;)
 
Efter en seg början på lördagen med lunch som frukost började jag allt mer vakna till liv och jag tog mig en liten promenad i det fina vädret, runt 16 var det dags för mat igen och det blev hamburgare!
Jag hade precis köpt nya kryddor och fast jag är helt värdelös på att laga mat kände jag mig som en mästerkock när kryddorna kom fram, jag gick på känsla och när jag satte mig framför teven för att njuta av den goda maten satt jag bara och stirrade på dem... jag ville ha dem kvar för de såg så goda ut... jag tog den första tuggan och dra mig baklänges på en moped vad god den var! ;)
Jag har mina kryddskills helt klart!
 
Vid 18-tiden bar det av ner till Onyx för lördagens pass, det blev "discoträning" som jag brukar köra på helgen, bröst och armar!
Efter passet cyklade jag hem för att ta en lång och skön dusch!
 
Senare på kvällen blev det film och ännu en Johan Falk film, "De 107 patrioterna" heter den och den var också väldigt bra, filmen innan "Spelets regler" var dock bättre men alla håller hög klass!
 
Redo!
 
Idag söndag klev jag också upp ur sängen ganska sent, efter en stabil frukost och två avsnitt av "The Big Bang Theory" säsong 5 (som jag redan har sett typ fem gånger) var jag redo för att ta tag i dagens sysslor i hemmet!
 
Det var dags för höststädning, då åker mattorna ut, det skall dammas, dammsugas och torka golv!
För att lyckas med en bra städning skall man hålla på disciplinen, inga pauser, bra musik och full fokus!
 
Efter fyra timmar var jag klar och då var den renare än "nyskick", det är så trist att städa så länge som jag gjorde men när jag ser resultatet är det värt varje sekund av slit!
 
Klockan hade tickat på och jag fick slänga i mig lite mat fort om jag skulle hinna med Onyx ikväll, vid 19:10 "stämplade" jag in och mitt magpass kunde börja.
 
Det blev ett kort pass men jag var ändå nöjd tanke på vad klockan var!
 
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback