En vecka, ett inlägg!

Då så mina läsare här kommer veckans aktiviteter i ett enda inlägg!
 
Fredag 19/10:
Under arbetstid hade jag fått ett trevligt SMS, ett paket jag väntat på hade äntligen kommit!
På vägen hem cyklade jag förbi Viskan och tog några Panoramabilder, jag passade även på att testa kameran på lite andra ställen, iPhone 5 är fantastisk!
 
Viskan, under en bro.
 
I p-huset vid Åhléns.
 
First Hotel Grand Borås.
 
Efter fotograferingen med min telefon blev jag sugen på att fota mer, jag cyklade fort förbi tobaksaffären och hämtade ut mitt paket och sen bar det av hem för att hämta systemkameran!
 
När jag hade hämtat kameran trampade jag till Gina för att ta den här bilden!
Lite Photoshop magi på det och min "version" av en genomskinlig byggnad var skapad.
 
När jag kom hem öppnade jag mitt paket som jag hade hämtat ut och det var som julafton på nytt! ;)
 
Min egna "Bazinga à la Sheldon hoodie" och mitt Facebook duschdraperi låg i paketet! ;)
 
Visst är jag söt bakom draperiet haha? ;)
 
Efter lite paketöppning och en dusch bar det av ut på Borås gator för att hitta en golvlist till badrummet... det var lättare sagt än gjort, först cyklade jag till Jysk, Rusta och Harald Nyborg men ingen av de butikerna har en vanlig golvlist till en dusch... suck!
Det var bara att cykla vidare mot Clas Ohlson och Ekohallen men icke det... alltså vad fan tänkte jag hur svårt skall det vara!?
Mitt sista stopp och hopp fick bli "Coop bygg", det ligger på andra sidan av Borås centrum men vad skulle jag göra, jag bangar sällan för en cykeltur och vädret var bra! :)
 
Coop!!!
 
Nu snackar vi... Coop vet hur man gör en kund glad och nöjd!
 
När jag kom hem var det fort i med mat i magen, mamma och syster var på ingång... de hade varit i Ullared och Gekås och handlat upp varje krona och var nu på väg till Borås för att plocka upp mig!
Det var längesedan jag var i min hemstad Ulricehamn och jag skulle sova över hos min kära mor, tanken var att jag skulle skjuta lerduvor på morgonen med min kompis Lennart men jag kom aldrig upp ur soffan haha... jag fick en god natts sömn istället, vädret var ändå inget vidare så sömn fick bli prio istället.
 
Lördag 20/10:
Då Lennart skulle åka iväg på lördagen fick jag umgås lite mer med syster och mor, jag beslutade mig för att åka med min syster när hon körde lite buss, hon kör inga lokalbussar utan mer linjetrafik och resan blev Ulricehamn - Borås tur och retur, lagom spännande... men när min syster rattar bussen spelar det ingen roll vart jag åker utan det är bara kul att få se henne köra.
 
Min fräscha syster! (singel och vild) ;)
 
Efter vårt äventyr i bussen åkte vi hem till våran mor igen, hon ville bjuda på mat och självklart tackar vi ja, gratis är godast sägs det ju! ;)
 
En perfekt passande hoodie till en perfekt serie! ;)
 
Efter maten var det dags att åka lokalt igen... trodde jag... men jag missade bussen och jag var tvungen att passa en tid, det var dags för fest hos Rebecca och jag vill inte dyka upp sist.
Men som tur är har jag världens bästa mamma och hon körde in mig till Borås, stort tack... jag som hade en tung väska och allt!
 
Vid 02 gick jag hemåt och det var en lyckad tillställning att avsluta lördagen på, bra jobbat Rebecca och alla som var där!
 
Söndag 21/10:
Söndagen var planerad som en hel aktivitetsdag med Lennart, frisbeegolf och biljard stod på schemat och så blev det!
 
Runt 11-tiden bar det av upp till Ymergården för att gå 18 hål, men då banan var allt annat än torr utan mer ett stort träsk gick vi bara 16 hål, vi hoppade över "helveteshålen" nummer fem och sex då de är väldigt branta och varken jag eller Lennart hade lust att bryta några ben den dagen. ;)
 
Hål 4, full fokus på mig!
 
Vid hål 8 stod jag för den klassiska "stå vid en korg och hålla i en disk" bilden! ;)
 
En panoramabild över hål 11.
(Stort tack till Lennart för alla Frisbee bilder)
 
Det blev inga banrekord den här dagen men vad gör det, det är skönt att komma ut och kan man blanda lek och motion blir det lyckat hur det än går!
 
Efter frissbegolfen bar det av hem till mig för att byta om, sen bar det av till Knalleland för att gå i affärer, det blev några köp för Lennart medan jag gick med som sällskap.
Vi fick även i oss lite mat i magen innan "Pool House" väntade, dags för biljard!
 
Game on, Lennart är fokuserad!
 
Lennart är snäppet värre än mig på att spela biljard men just den här kvällen gick allting rätt för mig och jag kunde ta en efterlängtad seger i 9-ball!
 
Tack för en grym söndag Lennart, sjukt skoj!
 
Måndag 22/10:
Måndagen blev ganska lugn och seg som de brukar vara, men jag avslutade den med en cykeltur i ganska lugnt tempo runt Borås centrum, den blev på hela 2.5 mil!
 
Jag kände mig dock inte ensam på cykelturen utan jag pratade i telefon hela tiden haha, tack för sällskapet! ;)
 
Tisdag 23/10:
I tisdags var det ett efterlängtat pass på Onyx med Safet, vi körde rygg och triceps!
 
 
Det var även dags att fylla på kylen! ;)
 
Livets dryck!
 
Onsdag 24/10:
Igår var det ett underbart väder och då skall man vara utomhus tycker jag, när klockan var 15:40 och nästan dags för att stämpla ut på arbetet lyckades jag få med min kollega Patric på en cykeltur... eller jag skulle ut ändå men det är alltid kul med sällskap så vi bestämde att vi skulle ses vid Ramnasjön vid 16:45!
 
Det bar av upp mot Pickesjön efter att vi hade stannat till vid Statoil för att fylla på luft i våra däck!
 
Det blev totalt 2.4 mil på grusvägar!
 
Patric även kallad PG var taggad, i bakgrunden syns Borås, den här backen är en prövning!
 
Upp var det ja...
 
Väl framme vid Pickesjön möts vi av det här... fantastiskt!
 
PG blev nästan lite harmonisk... ;)
 
Min fokusering på cykligen försvann nästan helt när jag fick se det här vackra skådespelet över Pickesjön, när vi höll på att cykla runt den gapade jag gång på gång "Men vafan PG kolla då... kolla... så jävla fint eller!?", efter 10 minuter av konstant tjat tröttnade PG och sa "Du går igång på det här va!?" haha... jag svarade "Ja men det tro faaaan det!" ;)
 
Panorama över Pickesjön!
 
Hur kan man INTE gå igång på det här!?
 
Ännu en panorama...

Efter att jag hade fått fota lite och landat i någon form av vilopuls var det dags att trampa vidare mot Viared, vi tog en snabb paus vid Shell och 7-Eleven för att köpa oss varsin bar.
 
Det började att bli mörkt men lampa på och ett glatt humör gjorde det till ett rent nöje!
 
Vi cyklade från Viared och ner mot Viaredssjön via en gångtunnel under motorvägen, sen trampade vi från Sjömarken och hem.
 
Efter en timma och 40 minuter var vi hemma igen, det var en riktigt lyckad cykeltur och jag citerar PG "Det här blir ett bra minne...", jag kunde inte ha sagt det bättre Patric tack för sällskapet!
 
Torsdag 25/10:
Idag har jag inte gjort många knop, jag har varit seg hela dagen och eftersom det är lön har jag faktiskt bara handlat lite mat och nu bloggat lite.
 
Klockan har sprungit iväg som vanligt men imorgon är det fredag igen och då skall jag försöka komma iväg till Onyx på kvällen, sen blir det mycket sömn och motion hela helgen, det skall bli skönt!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer
Cilla

Ojoj först inget sedan kommer en hel vecka haha:) Men jisses vilken vackra bilder! Vilken natur!Förstår att du går igång på det ;) Låter härligt med en helg med mycket motion:)



Blogg: http://www.ijastrong.blogg.se
2012-10-26 @ 12:05:50

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback