Wheels and Wings!

Igår eftermiddag var det jag och syster som tog tåget ner till Kinna för att möta upp Pappsen och Brita!
 
Syster gillar att åka tåg, lite omväxling från hennes jobb som busschaufför.
 
Väl i Kinna var det dags för samåkning ner till "Wheels and Wings" i Varberg, det är en stor bilträff som äger rum en fredag och lördag i Varberg varje år.
 
När Pappsen kör då är man trygg i bilen!
 
Pappsen var chaufför och Brita var kartläsare, inget som direkt behövs då Varberg är ett hem för dem under två veckor på sommaren varje år men ibland känns det som att Brita kör bilen fast Pappsen sitter vid ratten. :)
 
Väl framme i Varberg efter en lång omväg pga att en lång kö var mindre lockande och en stunds letande efter en vettig parkering så "checkade" vi in bokstavligen på "Black Pearl" i Varberg. Där åt majoriteten husets hamburgare, den kan jag verkligen rekommendera!
Vid 20-tiden bar det av nedåt mot hamnen för att möta upp Britas syster med familj, vi stannade till vid cruisingens huvudgata för att spana på alla fina bilar.
 
Pappsen och syster Marielle till vänster gillar cruising.
 
Väl vid hamnen hade familjen Norborg precis grillat och det blev kramkalas! :)
Pappsen ville dricka öl och syster min hängde med honom som "övervakare" haha, när Marielle (som min syster heter) är chaffis så passar han gärna på att ta en extra öl och självklart skall han unna sig på semestern!
Jag och Sofia gick för att fota, vädret gick från sol till regn men vi hade tur och det var mestadels uppehåll.
 
Min snygga syster Marielle!
 
Kallbadhuset i Varberg.
 
Sofia framför kallbadhuset.
 
Sofia gillar rosa! :)
 
En sista bild på Sofia, en tjej som gärna står framför och bakom kameran.
 
Efter en timma så träffades alla igen och de "vuxna" tog en öl på en Indisk restaurang, där satt vi en timma eller två innan vi gick ner till cruisingen en sista gång innan vi beslöt oss för att åka hemåt, klockan var precis innan midnatt och cruisingen var slut i samma veva.
 
Vid 02 var jag hemma i Borås igen och det var dags för sängen, en lyckad dag helt klart!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback