Skatås och Brudarebacken

Nu i helgen så var jag på besök hos Cissi i Göteborg, hon visade mig omgivningen runt Göteborgs centrum, att det finns mer än Liseberg och Ullevi att beskåda.
Hon är själv en flitig motionär så hon tog mig till spåren vid Skatås, det finns spår och sen finns det Skatås, allt från 2km till det längsta jag såg som var på hela 1.8mil!
 
Det finns även fina badplatser och cykelspår, jag och Cissi gick först 8km slingan på lördagen och sedan 5km på söndagen, spåren ringlar sig in i den djupaste vildmarken, stora höjdskillnader ner till att man kan ge "high five" till badande gäster.
 
Vi passerade även en stor Frisbeegolfbana där många var duktiga på att utöva sporten, det är faktiskt en sport jag själv utövar och jag hade med mig diskar, dock så avstod vi.
Istället så tog Cissi med mig på en riktig "backträning", mitt i ingenstans ligger en skidbacke vid namn "Brudarebacken" och den skulle vi upp för... "Jaha" tänkte jag medan jag såg allt mer fundersam ut, men Cissi tog täten och upp kom vi!
Väl där fick vi beskåda ett Göteborg från ovan och allt slit var väl betalt!
 
Här nedan ser vi en bild på Runkeeper, hur slingan gick, lite tider och kaloriförbränning. Vi tog det lugnt och njöt mest av det fina vädret. Här syns även bilder där jag speglar mig i Cissis solglasögon, en solande Cissi på en bänk på toppen av Brudarebacken och jag som försöker imponera med lite dips längs promenaden. ;)
 
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback