Nya prylar är skoj!

Imorse när jag vaknade eller oss emellan klockan var nog 11 så runt lunch när jag vaknade hade min film äntligen kommit, i brevnedkastet låg "Fastest", det är en dokumentärfilm om MotoGP, en motorsport jag följer med mycket entusiasm.
 
Den kompletterar min dokumentärsamling om motorsport, nu väntar jag bara på att en bra om Ronnie skall släppas!
 
Favoriten Rossi på omslaget, helt rätt man!
 
Efter några timmar var det dags för lunch, jag och mammsen skulle ses vid Brasseriet, vi satt utomhus i det underbara vädret, det gick inte att klaga på varken mat, väder eller sällskapet!
 
Efter många samtalsämnen dök min cykling upp på "tapeten", vi kom fram till att en cykelhjälm kan vara bra att ha en billig livlina, en mc-hjälm har jag ju men ingen till cykling. Det borde egentligen vara en självklarhet när jag cyklar så mycket som jag gör, jag har länge funderat på det och när mammsen äntligen sa orden "Jag kan köpa en till dig Micke!" då blev det en självklarhet! ;)
Efter lunchen åkte vi direkt till Sportson och provade hjälmar, jag kom fram till att en Scott hjälm satt bäst och efter att mammsen blinkade lite med ögonen åt den unga killen i kassan så sänkte han priset från 1000kr till 800kr, bra jobbat och stort tack! <3
Jag köpte även ett par nya handtag till cykeln och även de sänkte han priset på, jag frågade killen om det var hans sista arbetsdag då han var så snäll men han sa bara "Det är inte jag som äger företaget och jag tror att Sportson överlever..." haha, helt rätt inställning! ;)
 
Hjälm och handtag som inskaffades idag.
 
Lite skillnad, det nya handtaget till vänster.
 
En närbild på handtaget. (notera brudmagneten i bakgrunden, hojen inte bilen)
 
Klart, båda handtagen tog en kvart att montera, enkelt och smidigt, så det skall vara!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback