Motion och Styrka!

Idag var det dags igen för Onyx och trampa cykel!
När det är sol i Borås skall man verkligen ta vara på det, benen kändes pigga och cykling lockade!
 
Det blev hela 5.6 mil idag, jag cyklade som vanligt på den gamla banvallen med "början" vid Gånghester och mot Ulricehamn, efter Dalsjöfors möter jag Johan som är ute och trampa på sin nya räser, han hade vänt lite längre bort och vi stannade för att prata lite skit, mest om hur det gick att trampa i det fina vädret.
Efter några minuter skildes vi åt och vi trampade vidare åt varsitt håll, mina ben kändes pigga, förbi Rångedala och väl vid Nitta blev det dags att vända, även om benen fortfarandes kändes pigga så hade jag 2.6 mil hem, dumt att ta ut sig totalt i det varma vädret.
 
Jag lyckades hålla ett helt okej tempo hela vägen och sluttiden på en gammal MTB med räserdäck blev fullt godkänd!
 
 
Mot Borås igen!
 
Som vanligt är det mycket vatten och natur som omger mig.
 
Här kan man va...
 
...här kan man va! ;)
 
Jag blev lite nyfiken på en skogsväg som gick ut från banvallen, en bit in möts jag av det här!
 
Det är något med mig och broar, jag vet inte varför men jag älskar det!
 
Även vatten lockar, så fridfullt och vackert!
 
Min "brofetish" igen, Rångedalabron är maffig!
 
När jag väl kom hem så kändes det i benen och annat vore konstigt, men det vara bara att "sadla om", i med lite mat och sen väntade Safet och Onyx!
 
Väl där körde vi bröst, vi är lite "osynkade" då han har varit bortrest men lite täta bröstpass är bara bra, håller "pumpet" uppe. ;)
 
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback