Frisbeegolf x 3

Just nu är jag sambo den här helgen, en av mina bästa kompisar Lennart är här på besök, om nätterna sover han i köket på en tältsäng som han har släpat med sig, han är inget "nattdjur" direkt så just nu sover han medan jag sitter och lyssnar på en "P3 Dokumentär" och skriver av mig lite från dagens händelser.
 
Vi gick upp i normal tid, dvs han runt 08 och jag klockan 11, jag menar... har man semester så går man fan inte upp klockan 08 då kan jag lika gärna ha ett sommarjobb som bagare. Men den mannen har inga begränsningar så i runt 2h var det han som slog på min sovrumsdörr medan jag skrek "Men för helvete, låt mig få sova klart!".
 
När jag väl gick upp var han uttråkad och mätt medan jag hade det klassiska "knullrufset" i håret, trött, hungrig och var sugen på årets längsta dusch.
 
När klockan slog 13 var vi äntligen klara för dagens aktiviteter, Frisbeegolf stod på schemat, sagt och gjort satte vi oss i Lennarts bil och det bar av till Ymer.
 
Solen skiner och humöret var på topp!
 
Hål fem på Ymer, 195 meter rakt nedåt, ett rent helvete skulle jag vilja kalla det!
 
Hål fem från korgens synvinkel, där uppe någonstans i ljuset stod vi, vi gick på par, fyra kast!
 
Hål 15 är ett underbart men kort hål, mycket träd men härlig miljö att vistas i.
 
En runda för två tar ungefär en och en halv timma så länge man inte kastar bort massa diskar, Lennart hade tyvärr oturen att kasta bort en disk på sista hålet, det var surt då vi trodde att vi hade koll på vart den låg.
Vi har haft bättre rundor på Ymer och inga rekord slogs.
 
Efter Ymer åkte vi hem för att äta, i med lite mat i magen och energin fylldes på, sen bar det av på nytt, nästa stopp var Ramnaparken.
 
Välkomstskylten vid hål ett.
 
Underbart ljus vid hål tre, i väskan finns puttar, midrange, drivers och självklart en vattenflaska.
 
Hål åtta bjuder på ett härligt utkast en meter ifrån Ramnasjön.
 
Även den här rundan råkade Lennart kasta bort en disk, men han tar det som en man, håller man sig inte på banan spelar man fortfarande efter spelets regler, det är bara att gilla läget och ta kostnaden.
 
Direkt efter Ramnaparken bar det av till Fjärdingparken.
 
Välkomstskylten vid hål ett, Lennart är taggad!
 
Sol... sol... varma sol!
 
Lennart lever ut sin dröm som Frisbeeproffs!
 
Kaoz... vid hål sju hade en kanin (hare, kalla det vad Ni vill) parkerat!
 
Vi stötte på ett mindre levande problem, vi hål sju fanns det vilt under korgen, vi försökte skrämma bort det med några diskar då vi inte ville jaga in det i någon buske, men han/hon satt kvar och plan "B" blev att röra oss närmare vilket fungerade, in i skogen försvann den och det var fritt fram igen. Det var mycket vilt den här dagen men inga djur kom till skada.
 
När vi väl kom hem och klockan var 20 då var det dags för tacos och film, det blev en klassiker "Ha ett underbart liv", en fantastisk film med Kjell Bergqvist och Lina Perned bla.
 
Innan Lennart kröp ner under täcket lyckades han även vinna över mig i lite dart, det är krut i den mannen!
 
Nu är det dags för mig att sova, klockan är snart 03:30 och klockan 09:00 väcker Lennart mig då bär det av på nya äventyr.
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback