Frisbeegolf och IKEA

Igår var det "full rulle" igen, det blev minst sagt en heldag i Jönköping eller i området runt den fina staden.
Jag, Lennart och Ebbe styrde bilen mot Habo och vårat första stopp.
 
Ebbe och Lennart "känner" på diskarna.
 
Väl framme tog Ebbe och Lennart en tja... lång diskussion om vilka diskar de skulle välja för banan, det är ju ändå 18 hål som skall spelas så det är viktigt! (för min del är det skit samma jag bara kastar)
Det var första gången som vi besökte banan så förhoppningarna var väl inte så stora direkt, lika bra så man inte blir besviken. :)
 
Lennart är fokuserad! (här kastade jag bort min Destroyer)
 
Banan var riktigt kul, mitt inne i den "djupa" skogen har de gjort en trevlig liten bana, lagom långa hål på 70-90 meter och det längsta på 174 gjorde den till en perfekt bana för oss glada amatörer.
 
Efter Habo tog vi ett snabbt stopp på mAx och fick i oss lite mat, Ebbe var så hungrig så i slutet av Habo levde han på vad naturen hade att erbjuda, ett hallon eller två slank ner.
 
Med mat i magen bar det av till Knektaparken i Jönköping, en bana som enligt Lennart är enkel och snabb men det skulle visa sig att det var långt ifrån sanningen, så mycket vatten på ett och samma ställe har jag sällan beskådat och då har jag ändå simmat i havet!
 
Jaha... vem vill kasta först?
 
Väl vid hål fyra var det många kommentarer som "Aaaamen troligt eller?" eller "Okeeej....hur fan?" men mitt bland oss tre steg en man fram, Ebbe kungen av att rädslan är ett påhitt, han tog på sig ansvaret som den som inte har "safe" i sitt ordförråd! Han drog iväg disken och det långt, över första och andra vattenhindret dvs utanför banan och ut i sjön!
Banan är 80 meter och den flög säkert 100, en disk han direkt ångrade att han kastade bort och efter många försök med att vada i vassen så återfanns den aldrig, men Ebbe skall ha en eloge för att han försökte för både jag och Lennart fegade.
 
Så här såg hål fyra ut från korgens synvinkel, uppe till höger stod vi och kastade.
 
Knektaparken bjöd på många utmaningar och jag kastade också bort en disk, min fina Drone flög ner i sjön när jag inför "publik" skulle kasta över ett stort vattenhinder men istället drog jag den åt motsatt riktning och mer eller mindre rätt ut i sjön, men vad gör det, jag skämdes lite och det är bara pengar.
Ebbe lyckades med samma sak fast på ett annat vattenhinder, han kastade bort två diskar den här dagen och var allt annat än glad på sig själv, men hade han lyckats med båda hade det varit en upplevelse att beskåda!
 
Efter 36 hål var det tre trötta herrar som var på väg till IKEA, det var väl min idé då jag bara skulle köpa en stor tavelram till en kompis, jag skall framkalla en bild jag har fotat över Borås till honom och självklart gör jag det då det bara är kul när vänner uppskattar det jag skapar.
 
100 servetter i påsen och en tavelram samt några "negerbollar" och "dammsugare" så var vi äntligen på väg hem, klockan blev 20:00 när vi väl var hemma och det hade varit en otroligt rolig dag med många skratt och nya upplevelser.
 
På väg hem hade jag det skönt i baksätet, jag "langade" kakor till de behövande i framsätet.
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback