Förord

Jag hade ett nyårslöfte tll mig själv och det var att träna och må bättre, med god hjälp av vänner var det jag som stod på Onyx golv och såg vilsen ut en tråkig januari eftermiddag.
Mina tankar var vid datorn, Battlefield 3 var fortfarande kul att spela och kroppen sa nej efter ett hårt arbetspass, det är ungefär så mina dagar var förr, att först arbeta sen komma hem och sätta sig vid datorn.
 
Visst jag kan väl erkänna att jag fortfarande spelar ibland och nu är det Diablo III som gäller men absolut inte i samma utsträckning och intensitet som då.
 
Jag har inte alltid haft "de där extra kilorna" utan de kom i samma veva som jag började att upptäcka datorn och hur kul det var med gaming, jag var duktig... otroligt duktig men medan jag hade kul så tog kroppen stryk och det har följt med mig nu i snart 10 år. Jag var även med om en mc-olycka för tre år sedan som förändrade min kropp, jag blev av med mjälten och har nu ett manligt ärr på min mage!
Det har sett värre ut och nu menar jag att jag har varit större men med en fettprocent på ungefär 21% så finns det saker att jobba på och nu i snart fem månader så har det gett resultat.
 
Jag har satt upp ett mål för vecka 31 och det är att cykla 100 mil det här året, jag är nu uppe i runt 65 mellan tummen och pekfingret så det är en bit kvar och dagarna går. Jag ligger efter i schemat med ungefär tre veckor och det har varit pga sjukdom, jag har haft en jobbigt förkylning som aldrig har velat ge upp så min ångest är på topp just nu men nu är jag äntligen frisk och mitt första pass på Onyx väntar!
 
Nu visar vågen exakt 90kg men det är ganska ointressant då jag kommer att försöka bygga så mycket muskler jag kan medan jag cyklar bort fett. Det finns ett problem som kan sätta stopp för allting och det är faktiskt därför den här bloggen heter som den gör och det är att jag uppskattar Monster energi dryck, jag behöver inte ta en om dagen, det är ingen "drog" för mig men då jag inte har någon last som tobak eller alkohol så måste jag väl få väga upp det med något?
 
Mina kollegor och vänner skämtar ofta om att hela jag snart kommer se ut som en burk Monster och senast igår hade min kompis köpt med sig en Monster t-shirt till mig från hans semester! ;)
 
Bilden på mig här nedan visar hur min kropp såg ut för tre veckor sedan, och bilden från appen Runkeeper visar hur aktiv jag var på cykeln.
 
 
Jag kommer fortfarande att dricka Monster, äta godis och dricka annan form av läsk... DOCK så kommer jag att dra ner på det och verkligen göra allt jag kan för att få en finare kropp. Ett annat stort problem är min kost, jag är helt värdelös när det kommer till matlagning men det blir också en liten utmaning.
 
Allt fler drar igång gym, hälso eller modebloggar men nu har jag semester och det här blir ett bra sätt för mig att vara kreativ och motivera mig ännu mer, för "vad jag har hört" och med lite erfarenhet så uppskattar gärna en tjej/kvinna en hyfsat vältränad kille så om jag skall kunna träffa någon igen så hoppas jag på att det här ökar mina chanser avsevärt för mitt ansikte kan jag tyvärr inte göra något åt! :)
 
*PANG* där gick startskottet!
 
Nu är det full fart, fyra veckors semester och full fokus på träningen, jag kommer att uppdatera så mycket jag kan och hinner men siktar på minst en gång om dagen!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback