Cykel, rekordtid och Onyx!

Idag var det trampa cykel som gällde det hade jag redan bestämt igår kväll, det spelade ingen roll om det var ösregn... benen skulle få jobba!
Det var lite som julafton när jag knäppte min nya hjälm, runt nacken och i öronen satt även mina nya lurar helt perfekt, på med solglasögonen, cykelhandskarna och hoppa upp på cykeln där mina nya handtag väntade!
 
Jag kände mig redan snabbare än snabbast när jag lämnade trapphuset, jag såg inte bara snygg ut utan väldigt snabb också, bilar stannade, bussar stannade... alla tittade! (jag cyklade förbi ett rödljus men ändå)
Jag kände mig som Peter Parker när han upptäcker sina superkrafter och börjar klättra på sin första vägg... för min del flög jag fram på två hjul utan nät till min hjälp.
 
Väl i Annelundsparken inser jag dock att jag har varit "för snabb" (som flickan sa) och min vattenflaska ligger hemma... mitt klantarsle... men jag hade en reservflaska i väskan som tur är och det finns en Shell mack på vägen... full fokus framåt igen!
 
Väl framme i Gånghester sprang jag in snabbare än Stålmannen och köpte mig en Loka päron som jag satte i mitt drickaställ, på med lurarna igen och trampa!
 
Efter 1.6 mil vände jag som många andra gånger vid "kvarnen", normalt sätt brukar jag stanna en längre tid men Onyx har söndagsöppet till 20 ikväll så det fanns ingen tid att förlora, i med lite vatten och trampa hemåt igen.
 
Jag kände mig otroligt pigg, det var först när jag var nere i Borås centrum som benen började att sega, det var jag mot klockan!
 
Väl hemma igen visade RunKeeper en personlig rekordtid för den här sträckan med ett snitt på 2.21min/km!
Min rekordtid för en sträcka över sju mil är 2.18 hur det nu gick till... helt otroligt, men jag är nöjd! ;)
 
Efter cyklingen drog jag i mig en snabb proteinshake, inget jag normalt dricker utan jag äter hellre mat men tid fanns tyvärr inte till det, byte av t-shirt, byte av väska och sen ner till Onyx, det blev ett snabbt triceps och magpass!
 
Bra jobbat Peter Parker! ;)
 
Här brukar jag stanna, vila en kort stund och trampa hemåt!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback