Trampa cykel och Onyx!

Jag var hemma från Göteborg vid 14-tiden idag, det var ett mulet Borås jag kom till, mulet men väldigt kvavt och varmt!
Det blev lite mat och tankarna på ett besök hos Onyx började bli allt mer närvarande.
Jag brukar tänka så här att jag får inte "åka ut på nöjen" innan jag har gjort något i hemmet, jag visste hur köket såg ut och när jag ställde mig i dörrkarmen fanns det inga "men" längre, det var bara att börja!
 
Vika och para ihop sockar är ju ganska kul... inte... stenåldern var ändå en bra tid, den skulle jag ha fått uppleva, direkt du vaknar tar du lite renskinn runt "härligheten" och dra åt med en livrem du gjort av en gammal seg rot, inga sockar eller andra kläder som behövs vikas.
 
Men jag överlevde lite tvätt den här gången också, wohoo! ;)
 
Efter tvätten började vädret bli allt mer klart och Onyx försvann lite medan min cykel allt mer lockade, jag tittade ut och beslöt mig för att gå in i "cykel mode".
Jag bytte om och tittade på klockan... tja... kör jag den vanliga rundan hinner jag med Onyx också, fullt ös!
 
Det blev totalt 3.1 mil idag också!
 
Det blev nästan den vanliga, istället för att vända vid kvarnen körde jag stora vägen tillbaka mot Dalsjöfors.
 
Det fanns inget att klaga på, bara att trampa på i det underbara vädret!
 
Där framme syns Dalsjöfors igen!
 
Efter min cykelrunda på nästan 3.1 mil och på en helt okej tid var det fort in i duschen... jag drog i mig lite vitaminer och en Swebar för att sedan packa gymväskan!
Jag var hemma i hela 30 minuter och sen var jag nere vid Onyx, jag brukar träna med en kompis (Safet) men han kunde tyvärr inte idag, fint väder = leka med barnen och då har jag låg prio även om jag känner mig som ett barn då och då...
Det var ganska ont om tid då gymmet stänger klockan 20 under helgen, det blev bröst och armar, jag hann tyvärr inte med tre övningar på varje muskelgrupp utan fick nöja mig med två pga tidsbrist men det blev intensivt och jag var helt slut.
 
Det var en lyckad dag och glad över att jag lyckades hinna med både cykel och gym, det är bara att fokusera på det som skall göras även om man egentligen bara vill sitta i soffan och plocka ludd från naveln.
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback