Sensommar värme!

Igår var det kanonväder och gjort för en cykeltur, när jag kom hem från arbetet drog jag i mig en Swebar och började sakta men säkert att komma i "cykel mode".
Det bar av runt 17-tiden och till en början den gamla vanliga vägen via Annelundsparken.
Jag har aldrig riktigt bestämt mig för vilken väg jag skall ta förens jag kommer fram till en t-korsning som jag alltid passerar efter parken.
Antligen bär det av upp mot COOP eller ner mot Gånghestervägen, jag kände av benen från söndagen då jag körde crosstrainer men samtidigt tänker jag alltid att jag bara inbillar mig och när jag kom fram till korsningen svängde jag helt enkelt vänster upp mot COOP för att få en utmaning då den vägen är mer tuff för benen.
 
Jag är ganska envis av mig och har jag valt en väg finns det ingen återvändo! :)
 
Vädret var som sagt perfekt och när jag kom ner mot gamla R40 mötte jag flera tävlingscyklister, halvvägs mot Dalsjöforsrondellen vänder jag mig om och ser flera tävlingscyklister längre ner i backen som sakta men säkert kommer ikapp för varje tramp... det är då min vilja att inte bli omkörd träder in!
Jag börjar att trampa allt vad jag kan och medan jag tänker "För fan Micke lugna dig nu... du kommer hamna i diket av utmattning..." trampar jag på och utmanar mina ben allt mer.
 
När jag är högst upp i backen vänder jag mig om igen och ser att de fortfarande är långt bakom mig och jag känner mig allt mer som en av dem... när det planar ut håller jag också ett bra tempo och vid backen ner mot rondellen är det jag som släpper styret och flaxar med mina armar i tro om att jag kan flyga.
 
I rondellen svänger jag mot Dalsjöfors men tar sedan vänster i t-korsningen mot Äspered för att sedan ta höger in på banvallen mot Gånghester och Borås.
 
Väl framme i Borås igen var det snabbt in i duschen och sedan i med mat för att ladda upp för ett ryggpass på Onyx!
 
Helt okej tid, tacka tävlingscyklisterna för det! ;)
 
Då lämnar jag Borås för att ge mig ut på den gamla R40 mot Ulricehamn, snygg skugga också!
 
Den klassiska "släppa styret" bilden! ;)
 
Vid 20:50 bar det av till gymmet för ett ryggpass, Safet har tyvärr problem med sin rygg och är sjukskriven en mindre tid (förhoppningsvis), jag har sagt till honom att gå ner till lägre vikter och byta när jag har kört... haha... näe jag skojar, det är en gammal skada han har som ibland påminner honom, men Safet är en fighter och snart är han på benen igen!
 
Jag körde vårat vanliga pass med att köra chins först med lite motvikt för att orka fler, sedan gick jag över till en maskin som motsvarar rodd men med vikter istället.
Jag avslutade passet med att träna ländryggen med 15kg som extra vikt.
 
Klockan 21:30 och framåt var jag HELT själv på gymmet, inte en människa faktiskt och det var en skum men skön känsla.
Jag passade då på att fota en ny egobild på mig och det är kul att se vilka framsteg jag gör då jag går ner i vikt samtidigt som jag fixar att bygga muskler, det är därför jag kan hålla mig motiverad att fortsätta!
 
Det går bra nu!
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer
Cilla

Härlig känsla när det går bra! Keep up the good work:)

Svar: Ohh tack så mycket, det samma får jag säga det ser riktigt bra ut! :)
monsterkroppen.blogg.se



Blogg: http://www.ijastrong.blogg.se
2012-08-28 @ 21:25:32
Cilla

Tack ska du ha!:)



Blogg: http://www.ijastrong.blogg.se
2012-08-29 @ 13:37:23

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback