Recap på hela veckan!

Nu när lördagen är återberättad har jag bara resten av veckan kvar haha, men det går snabbt!
 
Söndag:
I söndags var det dags för badminton igen, Lennart ville utmana min syster och självklart bangar inte hon, jag var tveksam till att vara med igen då jag hade fortfarande en enorm träningsvärk i baksidan av låret i höger ben och rumpan samt i höger underarm, det finns tydligen muskler där också.
Men utan mig kommer de inte in på min arbetsplats och varför sitta bredvid när man kan spela och få ännu mer ont? :)
 
Eftersom vi var tre pers kom jag lite snabbt fram till att man kan köra "vinnaren möter" och sen spelade man bara ett set och först till 11.
Vinnaren är den som har samlat ihop mest setvinster under utsatt tid.
Först ut var syster och Lennart, det var en fröjd att se min syster spöa Lennart i första settet!
Han blev lite tyst men hon är duktig och som kille vill man inte inse att en tjej faktiskt kan vara bra på något... eller tolka inte fel nu... vara bra i en sport.... alltså... att en tjej kan vara bättre än en kille! ;)
 
Då var det syster mot bror och jag vann settet med 11-7 om jag inte minns fel, redan där kände jag av mitt lår och jag visste att om Lennart slår korta bollar mot mig har jag ingen chans... mycket riktigt utnyttjade han mitt "handikapp" och vann med 11-5.
Medan jag låg på rygg och försökte sträcka ut mitt lår såg jag nästa match mellan syster och Lennart upp och ner... även den vann min syster och Lennart började bli allt mer sur, syster var dock nöjd och kaxade sig.
 
I vårat nästa möte var mitt ben totalt kasst och jag haltade mig framåt vilket resulterade i att hon vann ganska stort, efter den matchen gav jag upp för dagen och Lennart sa några nu kända ord "Micke, jag skall vinna över din syster så enkelt är det..."
 
Även Lennarts sambo dök upp och nu var hallen nästan full av publik, hela två stycken!
 
Innan syster och Lennart spelade sin tredje match mot varandra var ställningen:
 
Vinster:
Jag: 1
Syster: 3
Lennart: 2
 
Vid deras femte möte kom Lennarts vinst och han kunde äntligen känna sig stolt, alla tre var helt slut och vi gratulerar syster Marielle till en överlägsen vinst på fem segrar, Lennart fick tre och jag en.
 
På söndagsnatten var det OS-avslutning och vid 02:00 somnade jag, hela fyra timmars sömn tills klockan skulle ringa och det var dags för arbete!
 

 
Måndag:
Måndag morgon var ingen rolig historia, trött men vid liv!
Arbetet flöt ändå på bra och den här måndagen var lite speciell, jag skulle till Liseberg på kvällen!
 
Vid 17-tiden satt jag på 100-bussen mot Sveriges näst största stad Göteborg, en stad jag besökt ganska mycket det här året så mitt lokalsinne "har den senaste kartan" över staden, jag hittar bättre och bättre! :)
Jag älskar Göteborg och jag har varit lite emot staden tidigare då den är så stor som den ändå är men jag kan nog tänka mig att flytta dit en dag, nära havet också som jag älskar så mycket.
 
Min mor och syster var redan på plats och inne på Liseberg, det var säsongsavslutning för "Lotta på Liseberg" som sänder live i TV4, för Ni som har missat är det ett mindre "Allsång på Skansen" men placerat i Göteborg istället för huvudstaden Stockholm.
Mor och syster gillar musik och Lotta så det var givet att de var där på genrepet medan jag kom så fort jag kunde. Jag gillar också TV men jag var mer inställd på att få åka AtmosFear för första gången! ;)
 
Sol i Borås men vid Landvetter möter jag det här... inte kuuul!
 
Välkommen till Liseberg, i bakgrunden syns AtmosFear!
 
Nu så... dags att ringa syster för att träffas på insidan!
 
Vi träffades vid garderoben och sedan köpte vi ett stort åkhäfte att dela på, det kändes ganska meningslöst att köpa åkpass för några timmar då två timmar går åt till "Lotta på Liseberg".
Tanken var att vi bara skulle åka AtmosFear och sedan ta lite lotter... vi gick rakt upp till AtmosFear och det var 15 min i kö, helt okej tyckte vi.
Det var lite pirrigt att stå i kön men när vi väl satte oss släppte allting och jag blev allt mer taggad och nyfiken, jag har inga problem att åka saker jag åker allting men går det runt-runt brukar jag må illa och undviker gärna virvelvinden och den stora gungan på toppen.
 
Hur som helst, vi satt äntligen i AtmosFear och vi var på väg upp... dra åt helvete rent ut sagt vad hög den där "stolpen" är eller ja tornet... det slutade aldrig att gå uppåt kändes det som men väl uppe satt jag helspänd, Marielle hade åkt den tidigare men för min del var det "oskulden" som togs!
 
Vroooooooooom..... gaaaahh..... herrejävlar... vrooooooom.... lät det ungefär! ;)
Väl på marken kunde jag bara skratta så härlig den är, skönt att ha det avklarat!
 
Innan Lotta skulle dra igång blev det lite snabbmat på "Burger King" men vid 19:50 var vi nere bland folket och väntade på att det skulle dra igång!
 
Go Lotta!
 
Jag stod där i ungefär 40 min sen började jag blev rastlös och jag begav mig ut bland alla chokladhjul i jakten på en stjärnvinst!
 
Kom igen nu då... skall det vara så jäkla svårt att vinna!?
 
Jag älskar Plopp och när jag stod där var det bara stjärnvinst som räknades, jag spelade och spelade, femma dit och femma hit... och plötsligt händer det... hjulet stannar och mitt nummer visas... kom igen nu då vad vinner jag!?
Andra pris... fine inte stjärnvinst men jag tänkte att... tja jag får väl en påse med mindre Plopp i... mina förväntningar är höga men då kommer killen som har hand om hjulet fram med två små Plopp som kostar 7kr i din närmaste butik... !"#¤%&/(), hur fan kan det vara andra pris!?
Jag hade precis betalt 75 kr för något som är värt 15 i butiken ungefär, meeeeen vad gör det jag hade kul och hade alla gått där ifrån med en stjärnvinst för fem kronor hade Liseberg gått med förlust.
 
Jag vände och gick mot Lotta igen...
 
Många tittade mot scenen men jag fastnade för den här luftballongen istället...
 
Lotta var äntligen slut och vi gick mot Balder, på vägen dit fann jag ett "stånd" där man kunde skjuta luftgevär, jag tvekade först men jag gillar allt som har med skytte att göra och min hagel samt älgbössa brukar sitta där de ska så det var självklart att jag skulle skjuta!
Det gick förvånansvärt bra, jag sköt 46 poäng av 50 på fem skott utan stöd, så nöjd! :)
 
 
Balder är en favorit helt klart och Marielle älskar den också, vi satte oss längst fram för nu var klockan 22:30 och hela Liseberg och Göteborg lös upp mörkret så fint. Vi skrek som vanligt men min syster förstår inte riktigt när man har åkt färdigt utan hon fortsätter skrika ett bra tag efteråt haha så man får säga till henne att "Nu hör alla dig..." och då brukar hon sluta! ;)
 
Inför bilden som tas under åkturen sa jag till henne att "Låtsas sov på bilden...", jag kan erkänna att lite töntigt är det jag vet men ändå kul juuuuu... och vi lyckades få till en riktigt "ful" bild som vi sedan köpte, nu står den här på min hylla och jag ler varje gång jag ser den.
 
När vi var klara med Balder kommer min mamma och bär på något, hon har vunnit en stjärnvinst!!!
En stor Geisha hade hon i handen och en gladare mamma var svårt att finna just då på Liseberg. :)
 
Efter Balder med en kvart kvar tills Lisberg skulle stänga beslöt vi oss för att åka AtmosFear en andra och sista gång för dagen, när vi kom upp till den var det ingen kö och vi kunde sätta oss direkt i stolarna, vi fick info om att det var sista åket för kvällen, vilken tur vi hade!
 
Den här gången stod mamma och tittade genom ett fönster som finns en trappa upp, hon tog en bild på mig och Marielle när vi är på väg upp, tack mamma!
 
Se så glada och nöjda vi är! ;)
 
Efter AtmosFear som var ännu bättre andra gången var det dags att åka hem, tack mamma och Marielle för en väldigt lyckad kväll! <3
 
Ännu en sen kväll men lätt värt att offra lite sömn för!
 

 
Tisdag:
En trött kille är på arbetet klockan 07:00 och vet då om att han skall jobba över till 18, det är lite segt men timmarna går snabbt mellan 16-18 som tur är.
På kvällen var det dags för Onyx igen, jag hade lite ångest då jag hade prioriterat annat under helgen men kroppen behöver vila ibland, jag körde bröst och triceps.
 

 
Onsdag:
I onsdags var det arbete 7-16 och på kvällen blev det Onyx som vanligt, biceps och mage.
 

 
Torsdag:
I torsdags var det arbete 7-16 och på kvällen blev det Onyx... surprise... rygg och axlar.
 

 
Det här var lite kort om hela veckan mer eller mindre, nu är det fredag natt och snart lördag, jag skall skriva om idag (fredag) också men det blir ett eget inlägg då det är aktuellt.
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback