Plättar, gym och fika!

Imorse fick jag serverat frukost, när jag vaknade kände jag en härligt doft från köket, dels stod det en kvinna där och doftade härligt men det var doften av plättarna jag var sugen på. ;)
 
Det var ett hemrecept på ägg, mosad banan och kanel, det var lika gott som det doftade!
 
Mums... en riktig man har en plättpanna hemma! ;)
 
Rena lyxen!
 
Vid 17:30 var det dags igen för gymmet, eftersom crosstrainern gick bra igår var jag sugen på att köra ett pass idag med och det blev det, 40 min höll jag ut under varierande motstånd. Jag gick även in på gymdelen och körde axlar, det blev ett kortare pass då jag hade en tid att passa.
 
Svett är ett bra tecken på att kroppen jobbar!
 
Efter mitt dagliga Onyx besök var det fort upp på cykeln och trampa hem som gällde, jag hade en fika inplanerad med Emma, sist blev det tyvärr inget hojåkande då hon "svimmade" bara hon tänkte tanken men fika har hon tydligen gjort tidigare för det gick bra. ;)
Efter en snabb rundtur i min lägenhet gick vi ner till café bakgården för att få i oss något gott, kassörskan trodde nog att vi hade varit gifta i flera år för det var "ett jävla liv" om vem som skulle betala men Emma är envis och hon spelade det klassiska "jag tjänar bättre än dig" kortet och då fick jag ge mig! ;)
 
Vi satte oss utomhus för att avnjuta det fina vädret vilket varade i ungefär en kvart sen kom regnet, vi satt och tänkte positivt "det duggar bara" men när duschen kom gick vi och satte oss på baksidan, fortfarande utomhus men under tak.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord men mest relationer, jag kände mig lite som en bögkompis faktiskt som försökte komma med bra relationstips en roll jag faktiskt kände mig bekväm i nu när jag tänker efter... men vi bollade fram och tillbaka och hjälpte varann.
Efter mycket sittande blev det en promenad på Borås gator, jag måste ju få visa upp den här fina staden för henne, jag visade även vart Hemmakväll fanns och vi plockade åt oss varsin godispåse, jag kan inte beskriva känslan av att äta smågodis igen, det var inte mycket men gud vad gott!
 
Det var min tur att betala och när vi lämnade butiken fick hon se Borås sämsta sida, regn, regn och åter regn, vad är det med regn och den här staden!?
Kallt var det också jag som bara gick i t-shirt, men vi fick plastpåsar från Hemmakväll som vi gjorde fina "hattar" av sen sprang vi in mot centrum där vi skildes åt runt 22-tiden.
 
Tack för ikväll Emma, det löser sig alltid tänk på det!
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback