Onyx och Frisbeegolf!

Innan jag åkte till Ymer för att köra en runda Frisbeegolf tog jag mig till Onyx som planerat för att köra lite motion, jag ställde mig på crosstrainern klockan 15:45 och satte programmet på 30 min, klockan 16:45 skulle jag vara vid Ymer och första tee för utkast!
 
Efter 30 min och något svettigare var det snabbt upp till skåpet för att byta om, på vägen ut mötte jag några kollegor som var pratglada. Efter en stund när jag insåg att klockan började springa iväg hoppade jag upp på cykeln snabbare än stålmannen och trampade för allt jag hade.
När klockan var 16:40 var jag innanför min dörr och min plan på att cykla upp till Ymer höll inte tidsschemat, det tar minst 20 min att trampa dit.
Efter ett snabbt ombyte valde jag därför att ta min andra hoj, den med motor på. ;)
Jag var vid tee strax innan 17, där väntade Lennart, Per och Martin... eller väntade Lennart hade kastat bort Pers ena disk så det gick ingen nöd på dem att jag var lite sen, jag brukar skylla på min mamma då hon aldrig håller tider och sådant går i arv inbillar jag mig. ;)
 
När vi hade kommit fram till hål åtta då började regnet komma in, först duggade det lite lätt men sen började det att ösa mer och mer, vid hål 11 hade vi fått nog och vi ställde oss under ett träd för att vänta ut eländet.
 
Vi fyra blev lite avtända (på golfen) efter allt regn, ingen hade lämpliga skor och allt var blött så vi beslutade att åka hemåt, vi sprang ner till Lennarts bil där jag förvarade mc-kläder och satte oss medan regnet drog förbi.
Som tur var hade jag ingen längre sträcka hemåt och allt gick bra, jag blev inte blöt från ovan utan bara från asfalten som stänkte på skor och annat.
 
Tanken var också att jag skall dra ner til torget för att se Brolle men jag ställer in det, jag drar till Onyx igen istället och kör lite armar.
 
Nu har jag precis fått i mig lite mat efter att jag trott att mitt kylskåp var tomt, jag gick fram till det och kände att jag behövde få i mig lite mat, precis innan tänkte jag "Det är ingen idé att du tittar för det finns ingen mat ändå..." men då när jag öppnade dörren stod den där... viiiiist fan ja... min kycklingsallad! ;)
Jag log hur brett som helst och medan jag gick in på toaletten för att tvätta händerna hörde jag mig själv säga "Nu blev du glad Micke... det här skall bli gott!" haha, att lite mat kan väcka sådana känslor, otroligt men härligt!
 
Vi ses på Onyx om en stund!
 
Inga trampor men går bra ändå! ;) (i bakgrunden syns korgen på hål 18)
 
Tee vid hål ett!
 
Per valde en putt vid utkastet på hål tre, han hamnade tre meter från korg, grymt! (säker tvåa)
 
Lennart drar iväg en midrange vid hål fyra, ser bra ut! Till vänster är det OB.
 
Sen kom regnet... vi gick upp till hål ett för att ställa oss under ett träd innan vi åkte hem.
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback