Ny runda!

Som jag skrev tidigare ikväll var vädret bra utomhus och cykeln skulle rastas, jag började cykla den "gamla vanliga rundan", jag kan väl sammanfatta det med att jag har två rundor jag brukar cykla, en från centrum via Gånghester mot Dalsjöfors (banvallen) och den andra är via den gamla R40 mot Ulricehamn och sen bukar jag cykla in på banvallen efter en och en halv mil ungefär.
 
Den här gången cyklade jag 3.2 mil via den gamla R40 "som vanligt" men när jag kom ner till Dalsjöforsrondellen tog jag höger mot Dalsjöfors och inte rakt fram i rondellen mot Ulricehamn som jag brukar göra.
Jag har åkt hoj på den vägen innan och vet vad som väntar och jag ville mer eller mindre känna skillnaden på att cykla på en "riktig väg" och inte bara banvall då jag planerar att cykla ner till Varberg en dag (någon får dock hämta mig haha), nackdelen är alla uppförsbackar som tar mycket energi men om man cyklar upp så måste man cykla ner någon gång och då blir det kul igen. ;)
 
Efter min runda var det snabbt hem för att få i mig lite mat och lite lugn och ro för att ladda upp för ett pass på Onyx, det blev 100 situps i lutande bänk och sen 3*15 i en bålmaskin.
 
Mer av det här, benen var pigga!
 
Borås är bakom mig, här korsar jag motorvägen för att cykla på den gamla R40.
 
Jag säger som "Tobbe" i "En annan del av Köping" -Du måste raka dig... du ser för jävlig ut! (söt i hjälm dock)
 
Där nere väntar Dalsjöforsrondellen, då kan jag passa på att fota medan jag rullar!
 
*Vinkar* ;)
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback