Nästan 3.8 mil idag!

Idag var det vackert väder igen och känns benen bra på förmiddagen är cykling lika givet som att solen värmer!
 
Kroppen var lite stel från gårdagens besök på Onyx men så länge benen är pigga kan överkroppen gärna vara lite stel det är inga problem.
Jag gav mig ut på min vanliga runda via Annelundsparken mot Gånghester, väl där var det dags för ett snabbt depåstopp, dags att "tanka" eller jag kollade däcktrycket, max 5.5 bar är det och jag hade en bar för lite i båda däcken. "Utan luft kan vi inte leva" som Dynamit Harry själv hade sagt. ;)
 
När jag skulle trampa vidare kom även Johan på cykel i motsatt riktning och vi växlade några ord, han hade rekordtid på gång och då skall inte pulsen gå ner för mycket om man skall klara att hålla tempot hela vägen.
 
Jag cyklade mot "kvarnen" där jag ofta vänder men nu gav jag mig ut på Äsperedsvägen och ner till Dalsjöforsrondellen, höger i den och mot Ulricehamn via den gamla R40.
 
Jag vände efter några kilometer och in på banvallen igen, där passerade jag den "kända" kvarnen men istället för att stanna trampade jag vidare, jag drack vatten i farten istället allt för att inte låta benen vila.
 
Det gick i ett okej tempo hela vägen, det tar lite extra krafter ute på den gamla R40 då det är mycket backar men det är härligt, tid är inte allt och är jag trött när jag kommer hem räcker det långt i mina ögon.
 
Uppe till höger i rött syns min avvikelse från banvallen.
 
Depåstopp!
 
En nöjd och glad cyklist! ;)
 
Lite backträning på Äsperedsvägen mot Dalsjöforsrondellen och den gamla R40.
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback