Massagestol och Onyx!

Under arbetsdagen var jag otroligt trött, jag såg bara en säng framför mig och intalade mig själv att DIREKT jag kommer hem skall jag powernapa då Lennart skulle dyka upp vid 16:45.
 
Meeeen som vanligt kommer massa emellan och 16:40 ringer Lennart och säger att han är hos mig om 10 minuter och då har jag varken ätit, duschat eller vilat mig... bra jobbat!
 
Jag hinner med en snabbdusch sen hopp in i bilen och mot Media Markt där Lennart skall kolla på en ny laptop.
Väl där gör jag mitt bästa för att ge honom tips men han är såld på ASUS och det är bara ASUS som räknas, då säger jag orden: "Jag går till alla Blu-ray filmer innan vi börjar bråka..." och sagt och gjort rör jag mig mot filmerna.
Det finns lite nytt men inget jag känner "wow" för och efter så där 10 minuter vänder jag om och går mot datorerna igen... men då... som en hägring i Sahara ser jag något som jag råkat gå förbi tidigare... världens fetaste massagestol!
 
TACKAR!
 
Ohhh ge mig den, endast 20.000kr!
 
Den måste jag prova tänkte jag... av med skor och inta sittplats!
Handkontrollen är värre än den jag har till teven här hemma men det är tur det finns bilder och när jag väl startade den hade jag höga förväntningar.
Jag trycker på alla knappar som finns, nacke, rygg, rumpa, ben och fötter, sen valde jag om det skall vibrera eller "rycka" men jag väljer vibrera och sedan "starta program".
Hela stolen lutar sig bakåt precis som att jag skall resa med en rymdfärja, så otroligt mäktigt... som tur var slapp jag skrika ut meningen "Houston we have a problem!". ;)
 
Det var så otroligt skönt när hela stolen masserade mig så jag somnade... jag har ganska lätt för att göra det av någon anledning och mitt inne på Media Markt såg personal och besökande en sovande man i en "fåtölj".
Jag vaknar av det klassiska "rycket" och ser mig omkring... jag öppnar upp ögonen... inser att jag dregglat lite och torkar av det medan jag ser en familj med tre barn står och tittar på en dammsugare ungefär en meter ifrån mig... haha... att jag alltid skall lyckas med sådant här det är otroligt!
 
Jag stänger av massageprogrammet efter 18 minuter, stolen går då till "normal mode" och jag kliver upp utvilad och redo för en fortsatt bra dag! ;)
 
En sådan här stol vill jag ha... gärna omgående och om någon verkligen vill imponera på mig så ta gärna med en sån här till mig på en första dejt eller liknande då har Ni redan en guldstjärna i boken! ;)
 
Jag kom ut från Media Markt piggare än någonsin och Lennart fick med sig sin ASUS-dator, ett lyckat besök för oss båda helt klart!
 

Efter vårat besök körde Lennart hem mig och vi skildes av.... som vänner kan jag tillägga då han fick sin dator... jag började då att pyssla lite i hemmet, det finns alltid något att göra anser jag, samtidigt började jag mentalt göra mig redo för Onyx!
 
Nere på Onyx skulle jag bara köra mage och crosstrainer, jag körde först tre reps sittandes på en "bålrotator", jag ökade varje gång, tre gånger på varsin sida.
Efter det blev det 100 situps i en lutande bänk, 30*30*20*20.
 
När magen hade fått jobba gick jag upp till skåpet för att hämta mina lurar och en handduk sen gick jag ner till motionsrummet för att köra 30 minuter crosstrainer.
Inne i rummet var det helt mörkt och ensamt, alla tv-apparater och lampor var avstängda, jag har ingen aning om varför men mysigt var det! ;)
 
Mys! ;)
 
Efter 30 minuter var jag klar!
 
Totalt blev det 1.74 mil omräknat till en sträcka.
 
238 kalorier förbrände jag.
 
När jag kom hem var det direkt in i duschen, jag duschar aldrig på gymmet då jag cyklar till och från.
Jag äter inte så mycket nu på kvällarna utan jag tog en halv näve cashewnötter och en banan, det fick räcka gott och väl.
 
Imorgon (om fem minuter) fyller min Pappa år, stort grattis pappa vi ses i helgen för då blir det tårta! <3 ;)
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback