Lördagen på två hjul! [Del 1]

Då så... vart skall jag börja? :)
 
Jo... lördag morgon ringde klockan vid nio tiden jag gick dock upp 09:30 jag hade packat halva natten och jag är ALLTID sen ute men upp kom jag och frukosten bestående av en halv burk skinka åkte ner i magen.
Jag tittade ut och vädret verkade lovande (det kan ju ändras under natten), åka hoj i regn är ingen rolig upplevelse, dels blir man blöt men sen är även asfalten hal och då kan man inte lita på greppet och att åka och vara rädd hela tiden för ett fram eller bakhjulssläpp är inte kul så det är sol jag vill ha!
 
(Alla bilder här nedan är tagna med en iPhone 3GS eller med min systemkamera, vilka som är tagna med vilken hoppas jag att Ni själva kan se!)
 
Klockan 10:30 var det dags att gasa iväg, jag var redo!
 
En extra väska satt fast på skjutsdynan, man vet aldrig vad man "råkar" köpa längs vägen.
 
Redan i Ulricehamn kom mitt första stopp hos Lennart och Henriette, ett kort sådant!
 
Min plan var att åka utmed turistvägen längs Vättern, när jag precis hade passerat Jönköping var det dags att tanka upp, jag hade halva kvar säkert men det är inte så många mackar på "landsbygden" så jag ville vara säker. :)
 
Andra stoppet blev vid "Gyllene Uttern" utanför Jönköping.
 
Gyllene Uttern är ett hotell men som även har en restaurang, fik och en liten bod där diverse "hemslöjdsprodukter" säljs till förmånliga priser, där gick jag in och sa "Kommer du från Boden?"... ett försök till ett skämt som inte uppskattades och den stackars tanten bakom disken bara tittade på mig och sa "Nej, Gnosjö!" Haha... jahapp då får jag titta runt lite och se vad du har för kul sa jag och gick allt mer längre in.
 
Efter typ två minuter tackade jag för mig, även om jag uppskattar hemslöjd och allt som har med det att göra är inte riktigt broderade dukar det första jag köper om jag har lite pengar över... även om det är fint!
 
När jag gick igenom restaurangen och ut på balkongen på baksidan, jag kan ju tillägga att det var första gången jag var där, jag har bara hört bra om det tidigare... där möts jag av en otrolig utsikt över Gränna, Visingsö och Vättern!
 
Maffigt... Gränna till höger och Visingsö till vänster. (Vättern är den där stora vattenpölen i mitten)
 
Gränna rakt fram och fiket på Gyllene Uttern till höger där även den första bilden togs.
 
Efter mitt besök på Gyllene Uttern satte jag mig på hojen igen och åkte rakt över gatan till... [Kommer i del 2]
 

 
Nu blir Ni allt nyfikna va? ;)
Jag kan tro det... resten kommer i del två imorgon, jag hoppas att vi ses då för nu måste jag sova, jag har hållit igång hela dagen och nu en bit in på natten, allt från övertid på arbetet till ett besök på Onyx, sov gott!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback