Ymer, Gaming och Snabba Cash II!

Igår kom Lennart hit till Borås, det var dags att "röra på fläsket" och ut i skogarna för att utöva en mycket konstig men rolig sport som jag allt mer utövar. Det går ut på att kastar plast helt enkelt, små runda frisbees som skall hamna i en korg, jag pratar Frisbeegolf! ;)
 
Jag hade även tvätt att fixa så i med två maskiner och sen ombyte till lämpliga Frisbee kläder!
 
Vädret hade varit sisådär under natten och det var blött i gräset, några kompisar till Lennarts fästmö var på plats i Borås samtidigt, de kommer från Lidköping och har precis som vi fastnat för den här sporten, det visade sig att de var gamla gamers som jag var en gång i tiden, det lustiga var att när jag spelade massa datorspel dygnet runt (8-10 år sedan) var vi på besök en gång i Lidköping och spelade mot ett annat internet café i Quake 2, där på plats i bakgrunden satt en kille och spelade Counter-Strike hela tiden och just HAN blev en av världens bästa spelare på den tiden och var med i Sveriges bästa klan... och just HAN är kusin med den ena killen som var med igår så vi pratade om allting inom gaming som hände för över 10 år sedan, helt fantastiskt.
 
Visst jag missade mycket i min ungdom som har med tjejer och annat att göra och min mamma sa alltid att jag kanske en dag kommer att ångra att jag satt där framför datorn, men just då hade jag så otroligt kul, jag var riktigt duktig, topp fem i Sverige inom det spelet jag spelade, landslagspel, sponsorer, allt... jag var NÅGON även om det bara var inom gaming.
Nu idag inser jag att jag var ganska naiv, det var som när jag köpte hockeybilder för alla månadspengar jag fick på den tiden i tro på att man en dag kunde sälja de som var värda mycket och få massa pengar, visst om så där 50-60 år är det nog värda en hel del och jag har de sparade men just då var man inne i en bubbla, man gjorde saker för att det var kul och inte för att man måste som det är idag.
Jag måste väl inte göra något förutom att jobba och betala hyran för att överleva men idag vet man lite mer vad livet går ut på, jag har mognat helt enkelt och tjejer har jag ju faktiskt haft även om de kan räknas på en hand.
 
Det räcker dock med en tjej för min del haha... hittar man rätt direkt så är det bara att köra på men konstigt nog är det som att köpa en hoj... man måste prova en hel del innan man hittar en som är snygg, billig i drift, långa service intervaller och som ständigt vill ha full gas så att säga. ;)
Jag har avverkat åtta motorcyklar och några av dem har nästan kostat mig livet flera gånger om... även om en förlorad mjälte gör ont så gör saknaden av kärlek betydligt ondare, inte samma smärta... en mjälte plockar man ut och syr igen och sen är man "fit for fight" efter en månad, men kärleken ger sig inte, den nöter och nöter tills den dyker upp igen och nu är jag 30 år gammal och skall jag bli farsa en dag så får det fan hända något nu medan jag kan leverera. ;)
 
Oj... nu skrev jag massor som inte har med gårdagen att göra, ber om ursäkt! :)
 
Väl vid Ymer var det dags för spel... trodde jag... som vanligt öppnar Lennart sin baklucka på bilen och han förvandlar sin bil till ett rullande "stånd", jag citerar honom: "Är det någon som vill köpa, kom och köp frisbees... billiga priser...".
Jaha då börjas det igen tänkte jag och mycket riktigt, Lidköpingsligan var sugna på lite ny plast i väskan... det var som att vara utomlands vid en marknad, det skulle prutas och Lennart snackade på och skall han sälja något kan han låta mycket övertygande fast man vet att det är bullshit. ;)
Men 180 kr i fickan och han var nöjd, bredvid stod jag och undrade om jag hade tagit fel på tiden för det var väl klockan 14 vi skulle SPELA och ingenting ANNAT!? ;)
 
Finally... mot tee och hål ett!
 
Lennart drar iväg en driver vid hål ett... och med 180 kr på fickan ser det lite tungt ut va? :)
 
Jag behöver egentligen inte skriva så mycket mer om den här rundan för det gick åt helvete för mig rent ut sagt, vid hål 15 hade jag lika hög poäng som jag har har som personligt rekord under 18 hål! ;(
 
Lennart till vänster och "Lidköpingsligan" är resterande personer.
 
Det blev en fin runda fast jag blev sur och jäääävligt gnällig men det är väl inte så konstigt om jag har årets sämsta runda?
 
Precis... där håller Ni med mig, tackar! ;)
 
Efter Frisbeen var det fort hem, ta hand om tvätten, få i mig lite mat för klockan 22 var det bio i Göteborg!
Men som vanligt är det något som skall skita sig... jag är taggad, jag gör allt rätt, jag äter, duschar, gör mig fin och skall hämta tvätten... tror Ni inte då att torktumlaren har gått sönder!?
 
Alltså vad i #¤%&/()=?, det är ju så typiskt mig... jag har 20 minuter på mig sedan måste jag åka, bitter och sur för andra gången den dagen slänger jag i tvätten i flera påsar och går tunga trappsteg upp i lägenheten.
Där öser jag ut allt på mitt "barbord" i köket och känner mig som Lennart när han skall sälja frisbee... men mitt motto var inte att sälja utan att få någon att hjälpa mig och hänga tvätt.
Men ensam är stark som jag brukar tänka på och det var bara att börja, dela upp strumpor, kalsonger, handdukar, lakan och hänga upp allt där det fanns plats.
När jag var klar såg mitt kök ut som en bordellverksamhet eller liknande, kläder och oreda överallt... men redo för Göteborg och Snabba Cash II!
 
Vid 21:50 hämtar jag ut biljetterna och vi sätter oss, folk runt omkring viskar till varandra om den första filmen och alla är förväntansfulla!
 
Bra platser, stora salongen på Bergakungen eller "Burger King" som den heter på Engelska! ;)
 
Filmen var riktigt bra... jag trodde inte det skulle vara så mycket "pang pang" men det funkade, lite segt dock att det är en "transport film" inför den sista filmen i trilogin, lite som "Sagan om de två tornen", vem bryr sig om den det är "Konungens återkomst" man vill se! ;)
 
Efter bion blev jag kvar i Göteborg till söndagen, det är bra att ha vänner som ställer upp med en sovplats. :)
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback