Årets match!

Ikväll var vi inte syskon längre, ikväll var vi fiender på ett slagfält!
Ett fält med mycket kärlek självklart, det handlade om badminton!
 
Efter jobbet bytte jag om omgående, syster (Marre) var på ingång och runt 16:15 började jag rulla ut nätet på planen.
Hon har spelat mycket badminton i sin ungdom, var riktigt duktig medan jag endast har spelat i "vuxen ålder", jag är inget vidare bra men hon är 32 år, tjej och har inte spelat på en massa år.... haha... näe jag skojar... jag visste att det skulle bli tufft!
 
Hon hade med sig sitt gamla rack som är säkert 18 år gammalt, hon fick det när hon var 14 tror vi och det håller fortfarande klass, det är lättare än mitt nya som jag köpte förra året för massa pengar, redan där kände jag mig besegrad.
 
Vi började värma upp och ju mer den där "bollen" flög över nätet kände jag mig allt mer tveksam till vinst men samtidigt var jag pigg och förlitade mig på mitt spel, trash talk och fula ord!
 
När vi precis skall dra igång matchen ringer Safet och gapar om att vi skall gymma, när han inser att jag spelar badminton blev det fokus på Marre istället, att jag skall hälsa till henne från honom... hmm...
 
Äntligen, matchen startar och Marre tar ledningen, sen är det jämnt hela första sättet, det flyger mer fula ord än bra bollar helt klart, jag kan citera min syster: "Men Marre varför står du inte där bollen kommer... varför rör du inte på dig... jo för jag är ett fetto!" HAHA... det är tur vi har självdistans och skrattar åt oss själva! ;)
 
Första set går till mig... YES!
 
Efter vattenpause drar set två igång, Marre ökar tempot och spelar riktigt bra och jämnar ut det till 1-1.
 
Inför sista och tredje set leder jag med 19-13, men Marre kommer igen och vid 19-19 är hon ikapp!
Sen avgör hon med två raka bollar och tar sista setet med 21-19!
 
Fan jävla helvete #¤%&/()=?!
Hur kan jag torska tänker jag!?
 
Hon ler och säger tyket "Rematch eller?"
Jag kontrar med "Ja det tro fan det..."
 
Rematchen börjar som den första, jag spelar bra i första set, men tappar istället och Marre går om och vinner med 4-5 bollar.
 
Andra set började som det första... bra men jag tappar... hon leder med 4-5 bollar innan jag taggar till och kommer ikapp, vid 16-16 står det lika och jag går upp till 18-16... kom igen nu för helvete Micke det här har du skriker jag och slår mig själv på benen! (har sett hur friidrottarna gör)
 
Jag tar mig samman och vinner andra setet med 21-18, stabilt!
 
Nu skall det avgöras, blir det en 2-1 vinst till mig eller skall Marre även ta rematchen och total förnedra mig?
Well... om vi säger så här... hon leder med 10-2 och vid 19-10 börjar min irritation på kasst spel från min sida gå över till ödmjukhet och beundran åt min syster!
 
Hon tar det sista setet för kvällen med 21-10 och vinner med 2-0 i matcher!
 
Stort grattis syster, grymt spelat och förlåt för att jag kallade dig för fula ord, du är ingen tjej-som-tar-betalt-för-sex, jag tar tillbaka det! ;)
 
Nästa gång är det jag som vinner med 2-0 i matcher var så säker!
 
Marre är taggad inför första set och match, tro fan det så som hon spelade!
 
Må väl!
 
/MONSTRET
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback