Allt slit ger resultat!

Efter att jag hade cyklat idag beslöt jag mig för att väga mig, det var nu över en vecka sedan och innan dess hade jag gått ner två och ett halvt kilo sedan jag ändrade min kost i början av semestern, ungefär sex veckor sedan.
 
Mitt mål är att gå ner i vikt men ändå bygga muskler, något som är svårt men jag har en liten fördel då jag har några kilo "för mycket" från början.
Om jag bara styrketränar så självklart förbränner jag fett också men inte alls mycket och tappar jag fett får jag en fastare kropp och då syns även musklerna mer och det är fint. (sägs det)
 
Nu har jag cyklat över 100 mil den här sommaren och även kört några pass crosstrainer medan jag styrketränat, men jag har även slutat att äta potatis, makaroner, bröd, ost, smör m.m. många stora kaloribovar.
 
Självklart äter jag fortfarande godis om jag ser på film tex, jag dricker Monster då och då, jag dricker Pepsi Max, jag är lååångt ifrån perfekt men som tur är dricker jag ingen alkohol som många andra.
Fast jag "slarvar" går jag ändå ner i vikt och det är skönt, jag kan som sagt gå ner snabbare också men till vilket pris?
Jag var inte stor från början utan hade bara några extra kilon och som det är nu i det här tempot är det perfekt, jag kan fortfarande unna mig godsaker medan jag vet om att sköter jag kosten och rör på mig går jag fortfarande ner i vikt.
 
När jag började med bloggen vägde jag 90,6 kilo, för en vecka sedan vägde jag runt 88,4 kilo, nu väger jag....
 
86,4!

Hela 4,2 kilo har jag nu tappat på ungefär sex veckor och ändå har jag byggt mer muskler än någonsin, bra jobbat Micke säger jag! ;)
 
Bilden togs ikväll!
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback