3, iPhone, Onyx och Badminton!

Idag var det arbete under normala förutsättningar som tur var 7-16, jag vet inte riktigt vad det är med vädret över Borås just nu men det VRÄKER ner regn, det är som att stå i en dusch om man går ut, kaoz!
 
När man har sånt här väder kan jag faktiskt stå ut med att semestern är över och nästan le åt de som fortfarande är lediga och hoppas på sol! ;)
 
Efter arbetet var det fort hem, mamsen var på ingång...
Jag hade lovat henne att hjälpa henne med sen nya telefon, hennes första iPhone och det blev en 4S!
Grattis morsan nu har du bättre telefon än din hightech son, not bad! :)
 
Som vanligt är det något som skall krångla, jag trodde att alla kontakter skulle ryka från henens förra telefon som var en Samsung Galaxy R, men efter lite magi från min sida fanns dem i hennes nya telefon!
När jag skulle regga mamsens nya simkort då kom jag fram till världens sämsta automatiska tjänst som "telefonjätten" 3 har.
Först när jag skulle knappa in hennes personnummer blev det en utmaning att hinna 10 tecken innan han helt plötsligt började att läsa upp allt fast jag ännu inte var klar och tryckt på "#", efter tre försök kom jag vidare... phu!
 
Då var det dags igen... hur i helvete skall jag då hinna med 19 tecken har dom tänkt sig? "#¤%&/()
Jag brukar inte skryta men jag är ganska flink på tangenterna på en telefon och dator och jag kände någonstans att människan skall vinna över maskinen, jag skulle inte ge upp!
Jag lärde mig säkert 14-15 tecken i huvudet av 19 och direkt han sa att jag skulle knappa in dem var jag på hugget!
När jag hade två tecken kvar började han att läsa upp siffror... alltså vad i helvete händer!?
Jag började svettas och mamsen ryckte in för att påminna mig om de sista siffrorna men det gick inte, om jag inte fixar det hur skall då en "normal äldre människa" göra det?!

Sen om det inte var nog kunde hon inte heller hämta hem appar, det blev något "error" fast det var rätt konto och lösenord, jag får hoppas att det beror på simkortet, besked får jag imorn när hon har ringt kundtjänst!
 
Ikväll blev det också ett pass på Onyx, ett snabbt pass på 45 min då mamsen stannade till 21, det blev bröst och mage.
 
Imorn är det även den stora fighten mellan bror och syster, jag och min syster skall gå en match i Badminton och jag har en känsla av att jag åker på spö utan dess like haha, men jag spelar för att vi skall umgås lite och för att hon skall få se Borås... sen är resultatet oviktigt i min värld. (vinner jag lär alla få höra det dock)
 
Nu måste jag sova klockan är mycket och jag behöver vila om jag skall orka få spö! ;)
 
 
Må väl!
 
/MONSTRET

Kommentarer

Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback